24 Kasım 2011 Perşembe

24 Kasım ÖĞRETMENLER GÜNÜ kutlu olsun


             “Öğretmenler Yeni Nesil Sizin Eseriniz Olacaktır” diyen dünyada ki tek başöğretmen sıfatına sahip Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm öğretmenlerimizin 24 Kasım Öğretmenler günü kutlu olsun.
               Başöğretmenimizin izinden giden öğretmenlerimizin öğrettikleriyle bugünlere geldik. Okuduk, yazdık ve öğrendik ve kavradık öğrenmenin hiçbir zaman bitmeyen bir eylem olduğunu. Her şey Öğretmenle başlar.
           Ne yazık ki eğitim ve öğretim de istenilen başarıyı yakalayamadık. Üretkenlik yerine gevşekliği benimsedik. Tüketim toplumu olduk. Eğitimde bir duruş sergileseydik; Türkiye de bugünlerde konuştuğumuz kronik sorunları konuşmuyor olurduk.
           Öğretmen maddi sıkıntı çeker, Öğretmen tartaklanır, Öğretmen kaçırılır, Öğretmen katledilir ve Öğretmenler atanmaz, atanamaz atanmayı bekleyerek ömrünü tüketir.
          Ne yazık ki Öğretmenlerimize gereken değerin verilmediğini düşünüyorum. Öğretmen sorunlarında ben de dahil tüm toplumun payı var.  Van depremin de hayatını kaybeden çoğu yeni atanmış 75 Öğretmenimizi saygı ve rahmet ile analım.
Sezen Aksu şiiri olan “ Affet Bizi Hocam “  öğretmenler günü hediyemiz olsun.

                           AFFET BİZİ HOCAM

Dünyanın bütün nimetlerini alın,
Bana çocuk gözleri verin.

O eşsiz saflığın penceresinden
Naif bir tabloda hatırladığım,
Şiirler boyu satırladığım,
Eskitilmiş hayatlar öğrenirim.

Ben bir öğretmenim.
Öğrenciliği bitmeyen...

Şiiri aldığım kaynak; Sezen Aksunun tüm eserlerinin toplanmış olduğu “Eksik Şiir “ adlı şiir kitabıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder