21 Aralık 2011 Çarşamba

" ÖLDÜĞÜM ZAMAN "

 
Okumadan Geçme bu kitabı


Öldüğüm zaman
Senden çok uzaklarda olacağım
Kara haberi
...aylarca sonra duyacaksın
Çok sevdiğin İstanbul’un
İstiklâl caddesinde
Tanıdığın herhangi bir kimse
— o ölmüş
— duydum, çok üzüldüm diyecek
Sen her şeyden habersiz
Bir yabancıdan bahsedercesine
— kim? diye soracaksın
Fakat sorun cevapsız kalacak
Adım söylenmeden anlayacaksın öldüğümü
Ve başka hiçbir şey sormadan
Yanaklarında iki damla yaş
İçinde bir eziklik
O anlamsız kalabalığın içinde
Ağır ağır yürüyeceksin
Sonra birden bire her şeye boş verip
Adımı ve bütün hatıramı
Taksim meydanında tüküreceksin

Öldüğüm zaman
Sen yine bu kadar güzel olacaksın
Yine bu kadar zalim bu kadar taş yürekli
Yine çevrende hayranların dolaşacak
Sekiz on el birden uzanacak
Sigaranı yakmak için
Geçtiğin sokaklarda
Saatlerce kalacak parfümünün kokusu
Yine seni her göreni kendine râm edeceksin
İzin yıllar yılı silinmeyecek düşüncelerden
Yine âşıklarına uykuyu haram edeceksin

Öldüğüm zaman
Aslında kurtulmuş olacaksın benden
İnan hafifleyeceksin
Belki ara sıra hatırlasan da
— benim ne suçum var
— bu kadar sevmeyeydi diyeceksin

Bense her şeye rağmen diyorum ki
Öldüğüm zaman
Bana senden uzaklarda
Basit, gösterişsiz bir mezar kazsınlar
Ne arayanım olsun ne sevenim
İnsanlardan bir tek dileğim var benim
Mezar taşıma seni sevdiğimi yazsınlar...

ÜMİT YAŞAR OĞUZCAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder